vrijdag 10 november 2017

De zeekant van Nederland van Paul Hoekstra

Ik houd van de zee en de kust van Nederland en die  bezoek ik elk jaar een paar keer.
Dit prachtige fotoboek sprak mij dus meteen aan. Veel herkenbare plekjes langs de kust. Overal heb ik voetstappen liggen.
Paul Hoekstra uit Oss.  Deze Osse fotograaf heeft in alle vier de seizoenen de kust van Nederland gefotografeerd. Met geografische info. Mooie beelden van de duinen, de zee, de vuurtorens , de schelpen de dieren etc.
Waar verbinding voelbaar is.


Afbeeldingsresultaat voor zeekantvannederland Als wandelaar en liefhebber van natuur, historie en cultuur heeft Paul Hoekstra uit Oss het rijk geïllustreerde boek 'de zeekant van Nederland; waar verbinding voelbaar is' uitgegeven dat vanuit wandelperspectief een compleet en inspirerend overzicht geeft van de zeekant van Nederland. Het wandelperspectief zorgt voor toegankelijkheid, draagt bij aan inleving en biedt keer op keer kansen om je te laten 'meenemen'

Zelf zegt hij: Verbinding
"Gaandeweg mijn wandeltochten van Zuidwest-Zeeland naar Noordoost-Groningen en daarbij vijf keer 'links af' voor een kenmerkend eilandgevoel aan de Wadden, kreeg ik de hoopvolle gedachte dat mijn boek een positieve bijdrage kan leveren aan verbinding en saamhorigheid tussen alle Nederlanders en zij die met interesse naar ons land kijken. Ik hoop een oogstrelend, informatief en inspirerend document te hebben afgeleverd waarbij historisch besef, cultureel erfgoed, oog voor natuurgenot en de realiteit van het 'in gesprek blijven' met de krachten die het water doen leven, laten zien dat ook hier het geheel meer is dan de som der delen."

Geen opmerkingen: