vrijdag 20 februari 2015

Help, ik stik ! Van Ria Repkes

Ria Repkes is een dorpsgenoot van mij uit het dorp waar ik geboren ben. Via mijn zus kreeg ik dit boek te lezen  over Ria's gevecht tegen lymfeklierkanker.
Ria trouwde op jonge leeftijd met een schipper en samen runden zij veertig jaar een binnenvaartbedrijf. Naast haar werk als schippersvrouw deed Ria veel secretaresse  werkzaamheden voor schippersinternaten en vakbonden.  Tegelijkertijd met haar ziekte gaat het ook mis met het schippersbedrijf. Eigenbelang van collega's in deze sector speelde hierbij een belangrijke rol.

In de bibliotheek lezen mensen graag persoonlijke verhalen en dit persoonlijke verhaal is goed geschreven met humor en zeer persoonlijk en het zal lotgenoten en betrokkenen  zeker aanspreken. Het meest sprak mij aan dat ze eerlijk was  over de moeilijkheden ten gevolge van de ziekte en de omgang hiermee in hun relatie. Door sommige mensen is ze in de steek gelaten en ze heeft in deze periode geleerd wie haar echte vrienden en familie waren.vooral in de periode toen ze niet kon horen en niet kon praten en bijna niet meer kon ademen.

Auteur : Ria Repkes
Titel: Help, ik stik! ; een gevecht tegen ademnood werd een gevecht teggen kanker.
Uitgeverij: Boekscout
Jáar van uitgave: 2014
Blz: 140
Isbn: 97894029006 (ms)






Geen opmerkingen: