zondag 29 november 2009

Verlovingstijd van Maarten t Hart


De vriendschap van twee jeugdvrienden uit Maassluis wordt op de proef gesteld als de een, ook als ze studeren in Leiden, vriendinnen blijft afpakken van de ander.


Ouderwets taalgebruik met veel humor. Het orthodox gereformeerd geloof speelt een belangrijke rol. Rivaliteit tussen 2 vrienden wat betreft school, studie en vooral vriendinnen. Biologie als studie en het werk daarin komt uitvoerig terug. Maarten 't Hart heeft veel autobiografische elementen gebruikt.
De oude moeder in dit boek bekent dat zij niet gelukkig getrouwd was . Is de hoofdpersoon dit zelf wel? Wat vind je na het lezen van dit boek?
Auteur: Maarten 't Hart
Titel: Verlovingstijd
Uitgevrij: Arebeiderspers
Jaar van uitgave: 2009
isbn: 9789029571364 9789029571371 (ms)

1 opmerking:

Yvonne de Groot zei

Mieke,
Ik heb het boek ook gelezen en ik vond het ouderwets Maarten 't Hart. Ik heb echt moeten lachen om passages, ook dat herkende ik van eerdere boeken (maar lang niet allemaal). Dat de een opzag tegen de ander maar andersom ook, dat vond ik bijzonder beschreven. Ik denk ook dat hij niet heel gelukkig was in zijn huwelijk. Het lijkt of hij met minder genoegen nam.
Yvonne