woensdag 15 april 2009

Haar naam was Sarah van Tatiana de Rosnay


Getipt door een collega begon ik aan het boek haar naam was Sarah. Ik zat meteen in dit ontroerende verhaal.
Het gaat om de tienjarige joodse Sarah die in de nacht van 16 juli 1942 samen met haar ouders opgepakt wordt en naar de Velodrome d'Hiver in Parijs gebracht, waar duizenden joden worden verzameld voor deportatie.

Niemand heeft echter gezien dat Sarah haar kleine broertje in een kast opsloot net voordat de Duitsers binnenvielen.

Zestig jaar later gaat een journaliste over de Veldodrome in Parijs schrijven en bij haar onderzoek stuit zij op dit verhaal en komt er achter dat dit gebeuren ook een belangrijke rol heeft gespeeld in het leven van haar schoonfamilie.
Een boek over een geheim uit de Tweede Wereldoorlog dat een stempel op diverse levens heeft gedrukt.
Makkelijk leesbaar boek voor een grote doelgroep met een historische achtergrond. Er zijn twee verhaallijnen (verleden cursief gedrukt en het heden in normaal lettertype).
Auteur: Tatiana de Rosnay
Titel: Haar naam was Sarah
Uitgeverij: Artemis
Isbn: 9789047200062. (ms)

1 opmerking:

boekenproeven zei

Mieke, ik las het boek afgelopen weekend. Ik vond het werkelijk een ontzettend ontroerend verhaal.Ik zal het veel gaan aanraden! YG