vrijdag 13 juni 2008

Ik blijf thuis! Het verhaal van mijn moeder van Stella Braam


De moeder van Stella Braam wordt op haar 68e getroffen door een ernstige beroerte. Ze belandt in het ziekenhuis en daarna in een revalidatiecentrum. Deze vrouw die altijd heel zelfstandig was en opkwam voor vrouwenrechten wil absoluut niet naar in een verpleegtehuis en samen met haar dochter strijdt ze evoor om met intensieve zorg zelfstandig te blijven wonen. Een must voor iedereen die met ouders en deze problematiek te maken heeft.

Dit valt niet mee met alle regeltjes en instanties waarmee je te maken krijgt. in netwerk van maart is uitgebreid aandacht aan dit boek en deze problematiek van bureaucratie en onwil besteed.

In 2005 schreef Stella Braam een boek over haar vader die Alzheimer had. (Ik heb Alzheimer het verhaal van mijn vader)

In Oss heeft een fototentoonstelling (de onbewoonde geest) over dit boek in de bibliotheek gestaan en voor een volle Linck heeft Stella Braam op 29 oktober 2007 over dit boek gesproken.
Auteur: Stella Braam
Titel: Ik blijf thuis! Het verhaal van mijn moeder
Uitgeverij: Nijgh & Van Ditmar
Jaar van uitgave: 2008
ISBN: 978-90-38890630
(MS)

Geen opmerkingen: