zaterdag 18 juli 2020

De dag dat ik mijn naam veranderde van Bibi Dumon Tak

Dumon Tak, Bibi | Leesfeestbol.com | De dag dat ik mijn naam veranderde, Bibi Dumon Tak ...Margareta Anna Dumon Tak is een Nederlandse schrijfster, die voornamelijk non-fictie voor kinderen schrijft. Dumon Tak heeft met haar boeken enkele grote prijzen gewonnen, waaronder in 2018 de prestigieuze, driejaarlijkse Theo Thijssenprijs voor kinder- en jeugdliteratuur 

Indrukwekkend boek. In dit boek kijkt de schrijfster terug op het leven van haar zus die  aan kanker overlijdt en 2 jonge zoons achterlaat. De zus was net gescheiden en de schrijfster en haar moeder hebben de  zieke zus in de laatste maanden intensief  begeleid en voor de zoons gezorgd.
Na haar dood moeten ze het huis leegmaken en dan wil de ex van de zus helemaal geen contact meer met haar en haar moeder. Hoe ga je daarmee om en hoe verwerk je ook nog de dood van je zus?

De schrijfster doet veel verwensingen naar de ex in de volgende vorm: de man wiens naam n
 ik niet zal noemen-moge spinrag zijn hersenen bekleden-als levend aas tussen paardenbloedzuigers in het water laat zakken.

Van dit boek heb ik geleerd een pannenkoek heeft twee kanten. Bij alles moet je ook naar de andere kant kijken.

Luister naar Bibi dumon Tak

Geen opmerkingen: