zaterdag 27 februari 2010

In wonderland van Christine Otten


Dit boek is gebaseerd op ware feiten. Christine Otten beschrijft deze gebeurtenis op haar website:
In september 1994 werden mijn man en ik in de vroege ochtend verrast door een team van justitie en politie dat ons huis kwam doorzoeken. Ze zeiden niet waarom ze kwamen, wat ze zochten, we waren nadrukkelijk geen verdachten, maar vanaf dat moment stond ons leven op z’n kop. Een paar maanden later bleek dat mijn man, die journalist en onderzoeker was, werd verdacht van betrokkenheid bij terroristische aanslagen van RaRa, een club die protesteerde tegen het vreemdelingenbeleid van de regering. Opeens leefden we in een thriller, de werkelijkheid was fictie geworden, volstrekt onbetrouwbaar. Ik was zwanger in die tijd, dat maakte het nog grimmiger. Deze gebeurtenissen zijn de aanleiding voor mijn roman geweest; maar het boek is fictie en speelt in het heden.

Na veertien jaar kijken de hoofdpersonen Caroline en Herman terug op deze gebeurtenis. Herman is benaderd om een film te maken over deze gebeurtenis en Carolien zit met een gruwelijk schuldgevoel en neemt contact op met de politiefunctionaris die toen contact met haar had en verantwoordelijk was voor dit onderzoek.
Een boek dat boeit en weergeeft wat zo'n inval met mensen en hun leven doet.
Auteur: Christine Otten
Titel: In Wonderland
Uitgeverij: Atlas
Jaar van uitgave: 2009
Isbn: 9789045016313 (ms)

3 opmerkingen:

Leo zei

Dit boek heb ik gisteren uitgelezen, en het houdt me bezig.Nu is dat niet zo raar want dodnderdag 11 maart praat ik met Christine over haar boek in Boekhandel de Dolfijn, Haarlemmerstraat, Amsterdam, tussen 17-18 uur.Je bent welkom!
Leo Willemse

Leo zei

En dat was een fijne bijeenkomst! Met 30 mensen opeengepropt in de sfeervolle boekhandel.Christine Otten is een prima gast, openhartig en vrolijk en innemend.Als ze eens ergens optreedt, o.a. met herman Koch en Michiel Romeyn, heb je een mooie avond of middag.

Leo zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.