zondag 10 maart 2019

Een fatale vergissing van Esther Vermeulen

Esther Vermeulen over haarzelf:
 ik ben Esther Danielle Vermeulen (ED Vermeulen), auteur van de detectiveroman-reeks Bureau MaRiT die zich afspeelt in Rotterdam en omstreken. Inmiddels zijn er 7 delen verschenen, die los van elkaar te lezen zijn.
Esther Vermeulen signeert Het KattenPension
Een belangrijk onderdeel van het schrijven is de research. Het bijzondere daarvan is dat ik mag praten met rechercheurs van verschillende disciplines zodat de verhalen zo waarheidsgetrouw mogelijk zijn. Ook ga ik op stap met mijn (stief)vader om diverse locaties te bezoeken, mogelijke PD’s. Het streven om 1 boek per jaar te schrijven is tot op heden aardig gelukt, op een jaartje sabbatical na. Ik werk parttime bij een IT-bedrijf en kan mijn financiële baan goed combineren met het schrijverschap. Ik heb economie gestudeerd op de HES in Rotterdam, een stad waar ik geboren en getogen ben en die een grote rol speelt in mijn boeken. Kernelementen in mijn verhalen zijn spannend, ontroerend, meeslepend, met een vleugje romantiek en de nodige humor,” CRIME in een avontuurlijk jasje”. Naast het gezinsleven probeer ik dan ook zoveel mogelijk tijd aan het schrijven te besteden, want schrijven is mijn passie.
Over de boeken: De eerste 5 delen heb ik in eerste instantie zelf uitgegeven onder de naam ED vermeulen Books, totdat in oktober 2015 Veltman Uitgevers mijn pad kruiste. Inmiddels zijn alle delen door deze uitgever uitgegeven en is het een mooie serie geworden waar ik erg trots op ben.

In deze detective draait het om pedofilie. Slachtoffers worden daders en daders worden slachtoffers.
Detectivebureau Marit  komt in contact met een man die geschaduwd wordt en hij zoekt hulp.
Deze man blijkt iets met kinderen te hebben gehad tijdens een zomerkamp. De tweede lijn is die van de politie die op zoek is naar een groep mensen die mannen die pedofilie hebben gepleegd castreren via een lijst van de politie. Ze hebben echter een fatale vergissing gemaakt en daardoor komen deze 2 verhaallijnen bij elkaar. Nederlandse thriller voor liefhebbers van vrouwelijke thrillerschrijvers.

Geen opmerkingen: