woensdag 28 augustus 2013

Melodie d'amour van Margriet de Moor

Welke prijs wordt er voor passie en overspel betaald?

In haar negende roman focust Margriet de Moor (AKO Literatuurprijs 1992) op de allesoverheersende kracht die de liefde uitricht in het leven van mensen. Die liefdeskracht kan leiden tot groot geluk en evengoed het leven totaal ontwrichten: altijd is de liefde groter dan de mens kan bevatten. De roman bestaat uit vier verhalen die vanuit verschillende perspectieven aan elkaar zijn geschakeld. Hoofdpersoon is de Rotterdamse stadsarcheoloog Luuk van Doesburg die in alle vier verhalen een dominante bijrol speelt

De vier samenhangende verhalen zijn gebaseerd op echte gebeurtenissen en spelen zich af op karakteristieke Hollandse locaties. Van Hoek van Holland tot Friesland. Alles in het boek is echt gebeurd, zegt De Moor: ‘Ik zie de gebeurtenissen van het boek als de kleuren op een palet. Ik meng ze en ik maak er het schilderij van wat ik wil maken. Het is niet zo dat het één op één gebeurd is. Ik verdraai en manipuleer enorm.  (intervieuw Margriet de Moor Boeken 21 april 2013)

http://embed.vpro.nl/popout/?urn=urn%3Avpro%3Amedia%3Aprogram%3A23819874&profile=boeken&paused=0&volume=0.9&muted=0&currenttime=8.22&streaming=0


Auteur: Margriet de Moor
Titel: Melodie d'amour
Uitgeverij: Bezige Bij
Jaar van uitgave: 2013
Blz: 213
Isbn: 9789023481645 (ms)


Geen opmerkingen: