woensdag 28 augustus 2013

Wachten op woensdag van Nicci French

Wachten op woensdag
Derde deel in de reeks   Frieda Klein waarin in de titels alle dagen van de week aan de orde komen. Zie ook blauwe maandag. Ik heb dit boek wel uitgelezen. Maar ik vond woensdag duidelijk minder dan  blauwe maandag. Soms te voorspelbaar. En de twee verhaallijnen lopen een beetje vreemd door elkaar. Ik weet niet of ik de enige ben. Nicci French en deze serie wordt veel geleend in de bibliotheek en het is zeker een fijn boek om in de zon of aan het strand te lezen..

Inhoud: Een klein meisje vindt het lichaam van haar moeder, die met bruut geweld om het leven is gebracht. Het politieonderzoek brengt een geheim leven aan het licht maar niet de moordenaar. Een gepensioneerde journalist reist door Engeland om ouders van vermiste meisjes te interviewen.

En Frieda Klein wordt met tegenzin in deze twee zaken gezogen, terwijl ze herstellende is van de wrede aanslag die ze ter nauwer - nood overleefde. Onder pseudoniem schrijft het Engelse echtpaar Nicci Gerrard (1958) en Sean French (1959) psychologische thrillers. Deze goed vertaalde derde in de serie over psychoanalytica Klein volgt op de bestseller ‘Dinsdag is voorbij’

Ik hoop dat het verhaal met de titel donderdag beter zal zijn.

Auteur: Nicci french
Titel: Wachten op woensdag
Uitgeverij: Anthos
Jaar van uitgave: 2013
Blz: 491
Isbn: 9789041423252 (ms)

Geen opmerkingen: