vrijdag 16 januari 2015

Feniksvrouw van Rachelle Verhage

Dit boek berust gedeeltelijk op waargebeurde feiten van de schrijfster. Het centrale thema is het posttraumatische effect bij militairen die uitgezonden zijn e n hoe de  directe omgeving daar last van heet als ze weer in Nederland zijn.

Anouk is een jonge vrouw, op zoek naar de liefde van haar leven. Als ze de zelfverzekerde militair Olaf ontmoet is ze op slag verliefd. Anouk kan maar niet geloven dat het wederzijds is. Met haar moeder heeft ze geen geweldig contact. Moeder weet het altijd beter. Als haar moeder weet dat Anouk een man heeft ontmoet, dan ziet haar ze  dit wel zitten. Anouk moet maar blij zijn met zo’n lieve man. Anouk krijgt totaal geen steun van haar ouders als ze laat merken dat Olaf haar mishandelt. Over  het thema  partnergeweld is nog niet zoveel in romanvorm geschreven.

Dit schrijft Rachelle op haar website over haar boek:
Door het schrijven van Feniksvrouw ben ik zelf in een proces gekomen waarbij ik echt terug moest gaan naar mijn eigen kracht. Het boek is deels autobiografisch, en op het moment dat ik begon met schrijven deed ieder woord pijn. Ergens in mijn lichaam voelde ik dan een pijnscheut en soms stopte ik met schrijven omdat ik er niet meer aan wilde denken. Dit hele proces is zo ontzettend leerzaam geweest, voor mezelf als vrouw, maar ook als coach/therapeut. Na de eerste hoofdstukken, toen de pijn steeds minder werd, voelde het alsof ik mezelf, als een ui, aan het pellen was. Lagen van verdriet, woede en ook liefde en verlies werkte ik door en ik voelde mezelf steeds lichter worden, ik kwam steeds meer in contact met mezelf en mijn vrouwelijke energie en kracht. En deze kracht voel ik tot op de dag van vandaag nog steeds en is zo’n fijn gevoel. Dit gevoel gun ik iedere vrouw!
Veel liefs en veel leesplezier, Rachelle Verhage




Auteur: Rachelle Verhage
Titel: Feniksvrouw
Uitgeverij|: De Fontein
Jaar van uitgave: 2014
Blz:304 blz.
Isbn: 9789032514327 (ms)


Geen opmerkingen: