zondag 14 augustus 2011

Kind van me van Barbara Voors


Abortus, dat is het thema van de indringende roman Kind van me van de Zweedse Barbara Voors. Hoofdpersoon is Alba Moedig, 41 jaar, en ongepland zwanger van de veertien jaar jongere Seth. Dit zet haar leven compleet op z’n kop, niet in de laatste plaats omdat uit onderzoek blijkt dat de baby het downsyndroom heeft. Alba heeft tien dagen om te beslissen welk leven voor gaat: dat van haarzelf of dat van haar ongeboren kind.

De Zweedse schrijfster brak in het Nederlandse taalgebied in 1999 met haar roman 'Zusje van me' door. Inmiddels zijn zeven van haar romans vertaald. Zij woont met echtgenoot en twee dochters in Stockholm.

Kind van me is een echte Voors door de herkenbare stijl en literaire aanpak. Haar fans zullen zeker door dit boek gegrepen worden (yg).

Titel : Kind van me
Auteur: Barbara Voors
Uitgever: De Geus
Jaar van uitgave : 2011
Blz.: 249

Geen opmerkingen: