zondag 2 januari 2011

Jij en ik van Niccolo Ammaniti


Het eerste boek van 2011 op onze blog! Iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar en dat we maar veel plezier mogen beleven aan het lezen van al die mooie boeken.

Dit boek van de Italiaanse Ammaniti (Geboren in l966) gaat over een broer en halfzus.
Het begint met een briefje dat de toen 14 jarige Lorenzo kreeg van zijn toen 23 jarige halfzus Olivia.
Lieve Lorenzo,
Ik herinnerde me opeens dat er nog iets is wat ik haat en dat is afscheid nemen en dus zorg ik liever dat ik weg ben voordat jij wakker wordt.
Dank dat je me hebt geholpen. Ik ben blij dat ik een broer heb ontdekt die zich verstopt had in de kelder. Vergeet niet je aan je belofte te houden. Liefs Oli.

De veertienjarige Lorenzo maakt moeilijk zontact. Hij weet dat zijn ouders zich daar zorgen om maken en hij verzint een leugen. Door die leugen komt hij in contact met zijn halfzusje Olivia en zij nzijn nelkaar tot steun. Ontroerende novelle over twee jonge mensen die elk op hun eigen manier het moeilijk hebben met het leven in deze maatscappij.Op de website van de schrijver las ik dat dit boek binnenkort verfilmd gaat worden.

Auteur: Niccolo Ammaniti
Titel: Jij en ik
Uitgeverij: Lebwoski
Jaar van uitgave: 2010
Blz: 127
Isbn: 9789048808267 (ms)

Geen opmerkingen: