woensdag 22 juli 2009

Mijn ex, mijn stalker van Kate Brennan


Een heftig boek over stalking. Kate Brennan hanteert een pseudoniem omdat ze nog steeds angst heeft dat haar achtervolger haar zal vinden.
De hoofdpersoon een vrouw van rond de veertig met een universitaire opleiding ontmoet een zakenman Paul, die over veel geld beschikt en niet hoeft te werken.
Ze krijgen een relatie, maar binnen die relatie is hij haar ontrouw. Zij verbreekt die relatie en dan begint het stalken. Hij weet haar overal en op elk tijdstip te vinden.Doordat hij veel geld heeft kan hij veel mensen manipuleren. De stalker heeft veel macht en Kate zit in een slachtofferrrol. Desondanks is ze erg sterk en gaat er niet aan ten onder. Maar haar leven wordt erg op de kop gezet. Gedwongen verhuizingen, gedwongen verblijf in het buitenland, het aannemen van een schuilnaam etc.Het geeft een goed beeld hoe heftig stalking is en wat voor invloed dat op je leven heeft. In een interview geeft Kate een toelichting op haar boek en leven.
Dit boek is uitgegeven in de reeks bewogen vrouwenlevens.

Titel: Mijn ex, mijn stalker
Auteur: Kate Brennan
Uitgever: Arena
Jaar van uitgave: 2009
ISBN: 9789089900500 (ms)

2 opmerkingen:

Yvonne de Groot zei

Hey Mieke, deze heb ik ook gelezen tijdens mijn vakantie! YG

mediathecaris zei

En heb je nog iets toe te voegen of ben je het eens met mij?

Mieke