donderdag 27 december 2012

Mijn moeder Barbera van Erna Gianotten




Op de begrafenis van Barbera, de moeder van Erna Gianotten, werd een boeket rode rozen bezorgd, afkomstig van een onbekende: R. Hoe kon dat? Hoe goed was eigenlijk het huwelijk van haar ouders?
In de sfeervolle roman Mijn moeder Barbera gaat Erna Gianotten op zoek naar de echte Barbera. Ze put uit eigen herinneringen, uit de dagboeken van haar moeder en een stapeltje liefdesbrieven, voert gesprekken met familieleden, en zo ontstaat een fascinerende roman die tegelijkertijd een eerbetoon aan haar moeder is.

Autobiografische familieroman van de Hilversumse familie van Erna Gianotten.

Erna Gianotten werd geboren op 27 maart 1945 in Hilversum. Ze heeft vijf broers en twee zusjes. Toen ze klein was woonden er ook pleegkinderen bij hen in huis. "Ik had een leuke jeugd," vertelt de schrijfster. "Mijn moeder nam de wereld van ons kinderen net zo serieus als die van de volwassenen."


Voor de liefhebbers van familieverhalen een mooi verhaal over een groot gezin!  (yg)

Titel: Mijn moeder Barbera: een familiesaga
Auteur: Erna Gianotten
Uitgever: Sijthoff
Jaar van uitgave : 2012 

Geen opmerkingen: