zaterdag 3 maart 2012

Mijn meneer van Ted van Lieshout

Een elfjarige jongen loopt rond met een geheim. Hij durft het aan niemand toe te vertrouwen, behalve aan Maria. Ze staat met het kindje Jezus in haar armen in een kapelletje langs de weg naar school. Aan haar biecht Ted op dat hij een bijzondere vriendschap heeft gesloten met een meneer.

Op overrompelende wijze vertelt Ted van Lieshout het verhaal over de relatie met `mijn meneer , die zich in zijn eigen jeugd heeft afgespeeld.

Ted van Lieshout is een kinderboekenschrijver. Dit boek, mijn meneer, is zijn eerste boek voor volwassenen. Eerder schreef hij al wel een kinderboek over het onderwerp, de (kinder)poëziebundel Zeer kleine liefde.

Een aangrijpend boek (yg). Moet je lezen..

Uitgeverij Querido
Blz. 239

Ik heb dit boek net ook gelezen (22-04-2012) het is inderdaad echt aangrijpend en ik heb met diverse mensen in de3 bibliotheek over dit boek gesproken. Moet het ingedeeld worden bij de young-adults of bij de volwassenen?  (ms) Luister naar de schrijver zelf:

Geen opmerkingen: