zondag 6 november 2011

Voor ik ga slapen van SJ Watson


Christine wordt 's ochtends wakker in een vreemd bed, in een vreemd huis, naast een man die ze niet kent.
Door een traumatische gebeurtenis herinnert zij zich niets meer van wat er die dag ervoor en de dagen ervoor is gebeurt. Elke nacht als Christine slaapt worden haar herinneringen gewist. Elke ochtend opnieuw moet iemand haar vertellen wie ze is. Ze is volledig afhankelijk van haar man Ben. Maar dankzij haar dagboek, dat ze op advies van haar dokter bijhoudt, ontdekt ze dat Ben haar lang niet alles vertelt.

Over de auteur

SJ Watson woont in Londen en werkte enkele jaren bij de Nationale Gezondheidsdienst. In 2008 werd hij toegelaten tot de eerste cursus romanschrijven van de Faber Academy; Voor ik ga slapen is daarvan het resultaat. De internationale rechten van dit boek zijn verkocht aan meer dan dertig landen. Op dit moment wordt het verfilmd door Rowan Joffe (The American)


Omdat Christine iedere dag opnieuw weer haar "geheugen" moet ophalen uit haar dagboek heeft het boek een zekere traagheid. Ik hink op 2 sporen: enerzijds vond ik het spannend anderzijds vond ik het verhaal traag verlopen. 
Het is echt een psychologisch verhaal en je wilt weten of Christine werkelijk iets te vrezen heeft òf dat zij paranoia is (yg) 



Titel: Voor ik ga slapen
Auteur: S.J. Watson
Uitgever: Anthos / Amsterdam
Jaar van Uitgave: 2011
Blz. 332

Geen opmerkingen: